Společnost Hamé s.r.o. zpracovává na těchto webových stránkách cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely. Proti zpracování osobních údajů pro účely analytiky máte právo vznést námitku. Vznesení námitky lze učinit na tomto kontaktu: marketing@hame.cz
Hamé nevzdává boj s EU, chce prosadit další výjimku

Hamé nevzdává boj s EU, chce prosadit další výjimku

2. 11. 2012

Po neúspěchu prosadit marmeládu jako zaručeně tradiční českou specialitu, zvažuje česká firma Hamé možnost přihlásit kysané zelí jako tradiční českou specialitu v rámci Evropské unie.

„Společnost Hamé chce i přes neúspěch v boji s Evropskou unií za označení marmeláda dále bojovat za tradiční české výrobky a tradiční postupy při zpracování ovoce a zeleniny,“ sdělila Marcela Mitáčková marketingová ředitelka společnosti Hamé. Již od roku 1925 probíhá ve Slovácké frutě v Kunovicích, patřící mezi závody Hamé, výroba kysaného zelí tradičním postupem. „Společnost Hamé nyní zvažuje možnost přihlásit kysané zelí jako tradiční českou specialitu v rámci Evropské unie,“ potvrdila Mitáčková.

V posledních říjnových dnech nabídlo Hamé zájemcům ukázku celého procesu výroby kysaného zelí od procesu čištění, krouhání, šlapání a zakonzervovaní tanku až po ukázku finálního výrobku. Jedním z nejzajímavějších momentů pak byla ukázka tradičního šlapání zelí pracovnicemi závodu přímo v tancích. „Během směny našlapou ženy téměř desetikilometrovou trasu. Tanky mají objem 15 až 30 tun zelí a naplnění trvá přibližně tři směny, to je 24 až 32 hodin,“ sdělil ředitel závodu David Kladroba.

Při výrobě nepoužívá Hamé žádnou chemickou konzervaci, jednotlivé vrstvy zelí se pouze prosypou solí a kmínem. „Poslední sešlapaná vrstva zelí se překryje plachtou a zatíží vodou, čímž dojde k uzavření tanku a omezení přístupu vzduchu. Zelná krouhanka pak zraje 6 až 8 týdnů a během této doby probíhá spontánní mléčné kvašení bez jakéhokoliv přídavku látek na podporu kvašení,“ říká Kladroba.

Tento přirozený proces kvašení odpovídá klasickému způsobu výroby kysaného zelí v domácích podmínkách. „Rádi bychom naše klienty chránili před nákupem nekvalitního zboží. Značka zaručeně česká specialita předá zákazníkovi ihned informaci o tom, že jde o zboží s dobrým jménem, vyrobené tradičním způsobem a bez chemie,“ vysvětluje marketingová ředitelka společnosti Hamé.

hlavka zeli